JÁTÉKSZABÁLY:
2 az 1-ben fa fejlesztőjáték. A játék 2 játékot tartalmaz egy színmemória sakkot és egy klasszikus malomjátékot. Minőségi fából készült. Környezet barát. Az egészségre káros anyagot nem tartalmaz.
Tartalma:
- 1db alma alakú sakktábla
- 24 db sakkfigura 6 féle színben. (4db Zöld, 4db kék, 4db piros, 4db fehér, 4db fekete, 4db sárga)
- 1 db szín dobókocka
- 1 csomag malom bábú szett ( 9 fehér, 9 fekete) + 1db kicsi dobókocka.
Ajánlott életkor: 3 - 99 év
Játékok leírása:
Színmemória sakk:
Játékosok száma: 2-6 fő
Játékidő: 15-20 perc
Ezt a fából készült játékot 2-6 játékos számára tervezték, három éves kortól felnőtt korig. Kicsiknek, nagyoknak egyaránt jó szórakozást kínál.
A játék alapelve igen egyszerű. Behelyezzük véletlenszerűen a fa rudacskákat az alma alakú fa alapon lévő lyukakba, a színes oldalával lefelé. Dobunk a kockával, és amilyen színt dobtunk, azt a színt kell keresnünk.
A legfiatalabb játékos kezd. Dob a dobókockával és felemel egy fa rudacskát az alapból, ha sikerült eltalálnia a dobott színt akkor újabb figurát emel fel. Ha a második fa rudacska alatt látható szín is megegyezik a dobott színnel le veheti a két fa bábút és maga elé helyezheti. Ha nem sikerült eltalálni a színt, visszahelyezi a bábut (ugyanarra a helyre), és a következő játékos dobhat.
A játék addig tart, amíg az összes fabábú elfogy a játék tábláról. Az nyer, akinek a legtöbb színpárt sikerült össze gyűjtenie a játék végére.
Remek, szórakoztató tevékenység, továbbá kiváló fejlesztő játék a gyerekek számára. Fejleszti a memóriát, a logikai gondolkodást, a figyelmet, és még a finommotorikát is.
A játéknak többféle játszási módja lehetséges, mint ahogy a legtöbb memória játéknak. Találjatok ki egyedi szabályokat, játékmódokat hozzá és játsszátok kedvetek szerint.
Klasszikus malomjáték:
Játékosok száma: 2 fő
Játidő: 15- 30 perc
A malomjátékot - más néven csoszogóst - egy malomjáték
táblán játssza két játékos, fejenként kilenc-kilenc bábuval. A játék két részre oszlik.
Az első részben a játékosok felváltva egy-egy bábut helyeznek a tábla valamelyik csomópontjára.
Ezek a táblát alkotó három téglalap sarkai,illetve a vonalak kereszteződései.
A már letett bábuk nem mozdíthatók; bábuinkat csak üres helyre tehetjük.
Ha valakinek sikerül három bábuját a vonalak mentén vízszintesen vagy függőlegesen egymás mellé tennie - a téglalapok valamelyik szélén vagy a négy összekötő vonal egyikén -, ezzel "malmot" csinált, s jutalmul leveheti az ellenfél valamelyik bábuját.
A levett bábu nem tehető vissza többé. Nem szabad levenni olyan bábut, ami éppen malomban áll; kivéve azt a ritka esetet, ha az ellenfél valamennyi
bábuja malomban van.
Ha mindkét játékos elhelyezte kilenc-kilenc bábuját, kezdődik a játék
második része. Itt felváltva lépnek egy-egy bábujukkal, mindig a vonalak
mentén, s mindig csak a szomszédos csomópontig.
Nem lehet olyan csomópontra lépni, ahol már áll figura, akár az ellenfélé, akár a sajátunk.
Most is malom létrehozása a feladat. Aki malmot csinál, levehet egy
ellenséges bábut, ami nem áll malomban.
Ha valamelyik játékosnak pontosan három figurája maradt, ugorhat: nem kell többet a vonalak mentén közlekednie, hanem bármelyik szabad csomópontra átugorhat bábuival, akárhol álltak is azok. Ha azonban ezután ellenfelének sikerül malmot csinálnia, nyert, hiszen ha a három közül levesz egyet, kettő marad, ennyivel pedig nem lehet malmot csinálni.
A játék véget érhet úgy is, hogy a soron levő játékos nem tud lépni, mert
minden bábujának el van zárva az útja - ekkor vesztett. (Ez csak a játék
második részében következhet be, mivel az első részben bárhova lehet rakni; s csak akkor, amikor a játékosnak még legalább négy bábuja van, mivel hárommal már ugrálhat.)
Érvényes malom természetesen, ha meglevő malmunkat kinyitjuk - kilépünk az egyik bábuval -, majd újra bezárjuk. Ezt ismételgetni is lehet, aminek
csiki-csuki a neve; ellenszere a ki-be lépegető bábu útjának blokkolása,
valamint az ugrálás, amikor lehetővé válik. A csiki-csukit megegyezés
szerint tiltani is lehet.
Jó Játékot kívánunk!
CsimpiStore Webáruház